موعود
جوانان عصر ظهور و زیستن منتظرانه

جوانان عصر ظهور و زیستن منتظرانه

بیانات استاد علیرضا پناهیان در یکصدو سی و یکمین نشست از سلسله نشست های فرهنگ مهدوی با موضوع جوانان ع...

تربیت پهلوانی

تربیت پهلوانی

بیانات استاد شفیعی سروستانی در یکصدو سی و یکمین نشست از سلسله نشست های فرهنگ مهدوی که دیروز 30 خرداد...

شکست معامله ترامپ؛ پایان آرزوهای تاجرآمریکایی برای تغییر چهره منطقه

شکست معامله ترامپ؛ پایان آرزوهای تاجرآمریکایی برای تغییر چهره منطقه

برخلاف بزرگنمایی و تبلیغات وسیع و گسترده ای که از ابتدای طرح مسئله معروف به معامله ترامپ یا معامله ق...

پادکست « صیاد »

پادکست « صیاد »

استاد اسماعیل شفیعی سروستانی سومین پادکست از سری جدید مجموعه پادکست های موعوددانلود : پادکست صیاد(کل...

پادکست « دولت کریمه »

پادکست « دولت کریمه »

استاد اسماعیل شفیعی سروستانیچهارمین پادکست از سری جدید مجموعه پادکست های موعوددانلود : پادکست دولت ک...

  • جوانان عصر ظهور و زیستن منتظرانه

  • تربیت پهلوانی

  • شکست معامله ترامپ؛ پایان آرزوهای تاجرآمریکایی برای تغییر چهره منطقه

  • پادکست « صیاد »

  • پادکست « دولت کریمه »

آگهی

بشريت سال‌ها است كه در آرزويي بس بزرگ بي قرار است. توده‌هاي مواج و عظيم انساني هر كدام به فراخور حال و مجال دين خويش در انتظار تشكيل آرمان شهري دنيايي مي‌باشند؛ جهان شهري كه عدالت، رهيدگي از بند اسارت‌ها و دلبستگي شيرين معنوي چاشني آن باشد. از اين رو اعتقاد به آخرالزمان و ظهور منجي و اصلاح گر توانمند و بزرگ جهاني از آرمان‌هاي مشترك تمام اديان و مذاهب زنده دنيا به شمار مي‌رود. اما اين مساله در مذهب شيعه به گونه‌اي متمايز مطرح است.

در صد و بیست و ششمین نشست از سلسله نشست‌های فرهنگ مهدوی، در آستانة سالروز آغاز امامت پربرکت حضرت مولانا صاحب الزّمان(عج)، دکتر «عبّاس جهانبخش» موضوع شهرسازی معاصر و مدرن را مورد بررسی قرار دادند. پس از آن سردبیر ماهنامة موعود، استاد اسماعیل شفیعی سروستانی، موضوع «گمگشتة حقیقی مؤمن» را مورد بررسی قرار دادند و پنجره‌ای جدید، در اقیانوس بی‌انتهای مهدویت گشودند.

امام حسن عسكري عليه السلام در هشتم ربيع الثاني سال 232 در شهر مدينه به دنيا آمد. (2)پدر بزرگوارش حضرت امام هادي عليه السلام و مادرش ازبانوان شايسته و پاكدامن عصر بود كه به نامهاي سوسن، حديث، سليل، و سمانه خوانده مي شد. امام هادي عليه السلام در ستايش اين مادر ستوده خصال فرمود:
«سَليلْ مَسْلُولٌ مِنَ الْآفاتِ وَ الْعاهاتِ وَ الْاَرْجاسِ وَ الْاَدْناسِ؛(3)سليل، از آفتها، پليديها، زشتيها، ناپاكيها و آلودگيها، پاك و مبرّا است.»

دشمنان اهل بیت علیهم السلام در طول تاریخ، تلاشهای مذبوحانه بی شماری كرده اند تا بتوانند نور اهل بیت علیهم السلام را خاموش سازند و محبت آنها را از دل مسلمانان بیرون كنند، اما هرگز موفق نشده و نخواهند شد. این تلاشهای غیر انسانی از غصب خلافت شروع شد و با جلوگیری از نشر احادیث پیامبر اكرم صلی الله علیه وآله و خانه نشین كردن علی علیه السلام و آتش زدن درب خانه آن حضرت و به شهادت رساندن فاطمه زهراعلیها السلام ادامه یافت.

معمارى قرآنى عصر امام مهدى (ع) از ويژگى ‏ها و مختصّات ممتازى برخوردار است. اين معمارى با زدودن آثار معمارى سكولار و تغيير و تحوّل دريافت و شكل و فرم معمارى ، تفكّر و مبانى معمارى قرآنى را به تمامى نقاط عالم اعلام و گسترش مى ‏دهد. معمارى قرآنى در عصر حكومت امام مهدى (ع) بر مبانى عدالت، قسط، عبادت، امنيّت، آرامش و مصونيت بخشى استوار است و بر اساس همين مبانى ، آنچه را مغاير مبانى انسان‏ ساز قرآن باشد، تغيير و متحوّل خواهد ساخت. ما در اين مقاله، به تعدادى از اين تغييرات و تحوّلات اشاره خواهيم نمود.

بدون شک باید گفت کانون خانواده مقدس‎ترین نهادی است که نه‌تنها اسلام بلکه تمامی ادیان الهی و حتی مکاتب غیر الهی توصیه به تشکیل آن کرده و جهت استحکام آن دستورات و قوانین خاصی را  وضع کرده‎اند.

دكتر محمّدرضا ستوده ‏نيا
حجّت الاسلام و المسلمين محمّدرضا علاء الدّين‏
در عصر حكومت حضرت امام مهدى (عج) آيات وحيانى «قرآن كريم» و سيره انسان‏ ساز رسول‏ الله (ص) و معصومان (ع) مصدر برنامه‏ ريزى همه امور، از جمله معمارى و خانه‏ سازى خواهد بود كه به طور طبيعى نوع معمارى و خانه‏ سازى قرآنى بر سبك زندگى و شكل و فرم زندگى شهرى و روابط خانوادگى ، تأثيرات شگرفى مى ‏گذارد.

همان‏طور كه رهبر معظّم انقلاب بيان كرده است، معمارى شهر «تهران»، وحشى رشد كرده است. تهران، داراى معمارى وحشى ، مضطرب و بى ‏نظم است و نشانه‏ هاى اسلامى بايد در مهندسى ‏هاى ما شاخص باشد و نيز به دليل تأكيد ايشان بر تأثير مستقيم معمارى هر جامعه بر سبك زندگى آن جامعه، بر خود واجب ديديم كه هرچند كوتاه، امّا به بيان مسائلى در نشان دادن ديدگاه ايشان اقدام كنيم.

وقتى كه فرستاده ى مامون براى بردن امام رضا علیه السلام از خراسان به مدینه آمد، من آنجا بودم. امام علیه السلام به منظور خدا حافظى و براى وداع، به مسجد النبى كنار قبر رسول خدا صلى الله علیه و آله رفت و مكرر با قبر پیامبر صلى الله علیه و آله وداع مى كرد و بیرون مى آمد و نزد قبر باز مى گشت و با صداى بلند گریه مى كرد...

وحدت در سیره امام رضا(علیه السلام) حول محور امامت معصوم تعریف می‌‏شود. امام فرمودند: «امامت، زمام دین و مایه نظام و تشکیلات مسلمانان و صلاح دنیا و عزّت مؤمنان است. رهبری، پایه بالنده اسلام و شاخه بلند آن است.»

طرح روز

جستجو

جدیدترین نظرات

اوقات شرعی


آگهی
آگهی
آگهی
آگهی

سرخط خبرها