موعود
پادکست « صیاد »

پادکست « صیاد »

استاد اسماعیل شفیعی سروستانی سومین پادکست از سری جدید مجموعه پادکست های موعوددانلود : پادکست صیاد(کل...

پادکست « دولت کریمه »

پادکست « دولت کریمه »

استاد اسماعیل شفیعی سروستانیچهارمین پادکست از سری جدید مجموعه پادکست های موعوددانلود : پادکست دولت ک...

كسى كه مى‏ آيد

كسى كه مى‏ آيد

عليرضا عسكرى‏گفته‏ اند كسى مى‏ آيد كه نوازش آهنگ صداى مهربانش بغض هايمان را به گريه بدل كند و ما سر ...

نسبت ما و مهدى عليه السلام در عصر حاضر

نسبت ما و مهدى عليه السلام در عصر حاضر

امين ميرزايى‏حكما مسلمان در بحث خود از علت غايى، باب بحثى را مى‏ گشايند، تحت عنوان خير مظنون يا پند...

نسيم صبحگاهى‏

نسيم صبحگاهى‏

سيد مهدى رجائى‏ياد و نام وجود مقدس و مبارك امام زمان عليه السلام تسلى دهنده كليه دردها و آلام روحى ا...

  • پادکست « صیاد »

  • پادکست « دولت کریمه »

  • كسى كه مى‏ آيد

  • نسبت ما و مهدى عليه السلام در عصر حاضر

  • نسيم صبحگاهى‏

آگهی

مهدى خليليان‏
تنهاى تنها نشسته است، در پستوى خانه در سوگ پدر ... شيون‏ ها، نشان از شهادت دارند. دوست و دشمن آمده‏ اند. فرصت تماشاى پيكر پاك پدر را از چشمانى معصوم مى‏ ستانند و براى بدرقه‏ اى غريبانه تا مسجد شهر مى‏ كشانند. دشمنان، خرسند بودند و دوستان نااميد كه آواى غلامى نيك‏ سيرت، آنان را نويد ديدار بخشيد. خوبان باز مى‏ گردند. با ديدن كودك، سر به سجده مى‏ نهند و با او- تا هميشه- دست بيعت مى‏ دهند ...

بشريت سال‌ها است كه در آرزويي بس بزرگ بي قرار است. توده‌هاي مواج و عظيم انساني هر كدام به فراخور حال و مجال دين خويش در انتظار تشكيل آرمان شهري دنيايي مي‌باشند؛ جهان شهري كه عدالت، رهيدگي از بند اسارت‌ها و دلبستگي شيرين معنوي چاشني آن باشد. از اين رو اعتقاد به آخرالزمان و ظهور منجي و اصلاح گر توانمند و بزرگ جهاني از آرمان‌هاي مشترك تمام اديان و مذاهب زنده دنيا به شمار مي‌رود. اما اين مساله در مذهب شيعه به گونه‌اي متمايز مطرح است.

در صد و بیست و ششمین نشست از سلسله نشست‌های فرهنگ مهدوی، در آستانة سالروز آغاز امامت پربرکت حضرت مولانا صاحب الزّمان(عج)، دکتر «عبّاس جهانبخش» موضوع شهرسازی معاصر و مدرن را مورد بررسی قرار دادند. پس از آن سردبیر ماهنامة موعود، استاد اسماعیل شفیعی سروستانی، موضوع «گمگشتة حقیقی مؤمن» را مورد بررسی قرار دادند و پنجره‌ای جدید، در اقیانوس بی‌انتهای مهدویت گشودند.

امام حسن عسكري عليه السلام در هشتم ربيع الثاني سال 232 در شهر مدينه به دنيا آمد. (2)پدر بزرگوارش حضرت امام هادي عليه السلام و مادرش ازبانوان شايسته و پاكدامن عصر بود كه به نامهاي سوسن، حديث، سليل، و سمانه خوانده مي شد. امام هادي عليه السلام در ستايش اين مادر ستوده خصال فرمود:
«سَليلْ مَسْلُولٌ مِنَ الْآفاتِ وَ الْعاهاتِ وَ الْاَرْجاسِ وَ الْاَدْناسِ؛(3)سليل، از آفتها، پليديها، زشتيها، ناپاكيها و آلودگيها، پاك و مبرّا است.»

دشمنان اهل بیت علیهم السلام در طول تاریخ، تلاشهای مذبوحانه بی شماری كرده اند تا بتوانند نور اهل بیت علیهم السلام را خاموش سازند و محبت آنها را از دل مسلمانان بیرون كنند، اما هرگز موفق نشده و نخواهند شد. این تلاشهای غیر انسانی از غصب خلافت شروع شد و با جلوگیری از نشر احادیث پیامبر اكرم صلی الله علیه وآله و خانه نشین كردن علی علیه السلام و آتش زدن درب خانه آن حضرت و به شهادت رساندن فاطمه زهراعلیها السلام ادامه یافت.

معمارى قرآنى عصر امام مهدى (ع) از ويژگى ‏ها و مختصّات ممتازى برخوردار است. اين معمارى با زدودن آثار معمارى سكولار و تغيير و تحوّل دريافت و شكل و فرم معمارى ، تفكّر و مبانى معمارى قرآنى را به تمامى نقاط عالم اعلام و گسترش مى ‏دهد. معمارى قرآنى در عصر حكومت امام مهدى (ع) بر مبانى عدالت، قسط، عبادت، امنيّت، آرامش و مصونيت بخشى استوار است و بر اساس همين مبانى ، آنچه را مغاير مبانى انسان‏ ساز قرآن باشد، تغيير و متحوّل خواهد ساخت. ما در اين مقاله، به تعدادى از اين تغييرات و تحوّلات اشاره خواهيم نمود.

بدون شک باید گفت کانون خانواده مقدس‎ترین نهادی است که نه‌تنها اسلام بلکه تمامی ادیان الهی و حتی مکاتب غیر الهی توصیه به تشکیل آن کرده و جهت استحکام آن دستورات و قوانین خاصی را  وضع کرده‎اند.

دكتر محمّدرضا ستوده ‏نيا
حجّت الاسلام و المسلمين محمّدرضا علاء الدّين‏
در عصر حكومت حضرت امام مهدى (عج) آيات وحيانى «قرآن كريم» و سيره انسان‏ ساز رسول‏ الله (ص) و معصومان (ع) مصدر برنامه‏ ريزى همه امور، از جمله معمارى و خانه‏ سازى خواهد بود كه به طور طبيعى نوع معمارى و خانه‏ سازى قرآنى بر سبك زندگى و شكل و فرم زندگى شهرى و روابط خانوادگى ، تأثيرات شگرفى مى ‏گذارد.

همان‏طور كه رهبر معظّم انقلاب بيان كرده است، معمارى شهر «تهران»، وحشى رشد كرده است. تهران، داراى معمارى وحشى ، مضطرب و بى ‏نظم است و نشانه‏ هاى اسلامى بايد در مهندسى ‏هاى ما شاخص باشد و نيز به دليل تأكيد ايشان بر تأثير مستقيم معمارى هر جامعه بر سبك زندگى آن جامعه، بر خود واجب ديديم كه هرچند كوتاه، امّا به بيان مسائلى در نشان دادن ديدگاه ايشان اقدام كنيم.

وقتى كه فرستاده ى مامون براى بردن امام رضا علیه السلام از خراسان به مدینه آمد، من آنجا بودم. امام علیه السلام به منظور خدا حافظى و براى وداع، به مسجد النبى كنار قبر رسول خدا صلى الله علیه و آله رفت و مكرر با قبر پیامبر صلى الله علیه و آله وداع مى كرد و بیرون مى آمد و نزد قبر باز مى گشت و با صداى بلند گریه مى كرد...

طرح روز

جستجو

جدیدترین نظرات

اوقات شرعی


آگهی
آگهی
آگهی
آگهی

سرخط خبرها