موعود
مظلومیت امام حسن مجتبی علیه السلام

مظلومیت امام حسن مجتبی علیه السلام

معاویه کسی را پنهانی پیش جعده فرستاده که من می خواهم ترا بهمسری فرزندم یزید درآورم مشروط باینکه امام...

عاقبت قاتل امام حسن(ع) چه شد؟

عاقبت قاتل امام حسن(ع) چه شد؟

زندگانی امام حسن مجتبی(ع) از دوره حیات ایشان تاکنون همواره همراه با حواشی و شایعات گوناگونی بوده است...

ماهنامه الکترونیکی الصراط ویژه ماه صفر

ماهنامه الکترونیکی الصراط ویژه ماه صفر

مجله الکترونیکی الصراط در حول حوادث عالم و مطالعات فرهنگی و مهدوی ویژه ماه صفر منتشر شداین ماهنامه ا...

دعای مجیر چه فضیلتی دارد

دعای مجیر چه فضیلتی دارد

دعای مجیر دعایى با مضامینی زیبا و منطبق با آموزه‌های قرآنی و دینی است که اصل آن در دو کتاب البلدالام...

پیتر شوت فیلسوف شیعه آلمانی

پیتر شوت فیلسوف شیعه آلمانی

پیتر شوت (Peter Schütt) شاعر و گزارش گر متولد ۱۹۳۹ آلمان، سال ۱۹۶۷ با درجه ی دکترای فلسفه از دانشگاه...

  • مظلومیت امام حسن مجتبی علیه السلام

  • عاقبت قاتل امام حسن(ع) چه شد؟

  • ماهنامه الکترونیکی الصراط ویژه ماه صفر

  • دعای مجیر چه فضیلتی دارد

  • پیتر شوت فیلسوف شیعه آلمانی

آگهی

يازدهم ذيقعهده مصادف با ميلاد خجسته عالم آل محمد حضرت امام على بن موسى الرضا (ع) است.
ضمن تبريك ولادت اين مولود مبارك به يكايك موعوديان، قطعاتى از فضايل و كرامات آن امام رئوف را به شما تقديم مى كنيم.

◾️ با نهایت تاسف و تاثر درگذشت پدری مهربان و دلسوز مرحوم حاج حسین شفیعی سروستانی ، پدر بزرگوار اساتید گرامی حاج ابراهیم شفیعی سروستانی و حاج اسماعیل شفیعی سروستانی  به اطلاع عموم محترم می رساند . موسسه فرهنگی هنری موعود عصر عج  این مصیبت  را به  اساتید گرامی و خانواده های محترمشان تسلیت عرض نموده  و از خداوند منان برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل مسئلت می نماید.

سيد محمد قائم مقامى
از اولين روزهاى زندگى آدمى بر كره خاك نبرد حق و باطل و سياهى و سپيدى نيز آغاز شده و همواره حزب خدا و حزب شيطان رو در روى هم بوده اند، و اين نبرد و رويارويى همچنان نيز ادامه دارد تا روزى كه به دست مبارك امام مهدى، عجل الله تعالى فرجه، شيطان و حزب او براى هميشه به نابودى سپرده شوند.

در عصر کنونی که جامعه غربی در اوج بهره کشی از زنان و دختران تلاش می کند با قانونمند کردن ضدّ ارزش های خود برای دیگر جوامع و فرهنگ ها، فشارهای فراوانی را خصوصاَ بر مسلمانان وارد سازد توجّه به جایگاه دختران در سخن و سیره معصومان بسیار با اهمیت به نظر می رسد.

با ورود اشعريان به قم در سال 94 ق. تشيّع در اين شهر رواج يافت و هنگامى كه قدرت را به دست گرفتند، پايه هاى تشيّع را در آن استحكام بخشيدند، تا جايى كه ياقوت مى نويسد: نخستين كسى كه از اشعريان وارد قم شد عبدالله بن سعد»است، او را پسرى بود كه در كوفه تربيت شده بود، هنگامى كه از كوفه به قم مهاجرت نمود، تشيّع را به اين سرزمين به ارمغان آورد، حتّى يك نفر سنّى در اين شهر يافت نمى شود.

ماهنامه الکترونیکی نوعهدان ویژه جوانان و نوجوانان منتشر شد . این ماهنامه به مناسبت ماههای شمسی اول هر ماه از وبسایت موعود منتشر می شود و به صورت رایگان در اختیار همه علاقمندان قرار می گیرد باشد که این خدمت کوچک از موسسه فرهنگی موعود عصر عج مورد قبول حضرت حجت علیه السلام قرار گیرد .انشالله

دانلود : ماهنامه الکترونیکی نوعهدان شماره 10

روز یکشنبه یکم تیر امسال شاهد خورشیدگرفتگی در سراسر کشور خواهیم بود و به گفته کارشناسان، آخرین کسوف قرن حاضر هجری شمسی است که در کشورمان قابل رویت می‌باشد.

سید بن طاووس (ره) در کتاب شریف «مهج الدعوات» فصل «ادعیه امام صادق علیه السلام » چنین مى‏ نویسد: منصور در دوران حکومتش هفت بار امام صادق علیه السلام را نزد خود احضار کرده است؛ گاهى در مدینه و در ربذه به هنگام عزیمت حج و دیگر بار در کوفه و بغداد ، و در همه این جریانات تصمیم بر قتل امام داشت و در تمام این جریانات با امام بدرفتارى کرده و با وى سخن ناروا گفته است. در اینجا یکی از این وقایع تأسف برانگیز را از کتاب شریف «منتهی الآمال» اثر مرحوم شیخ عباس قمی (ره) نقل می کنیم.

پروفسور دكتر على كرمى استاد تمام دانشگاه علوم پزشكى بقيةالله (عج) داراى تخصّص زيست فناورى (بيوتكنولوژى) پزشكى و فوق تخصّص مهندسى ژنتيك و بيولوژى مولكولى حدود 30 سال است كه در كنار تحقيقات و تدريس در حوزه هاى تخصّصى دانشگاهى خود در عرصه دفاع بيولوژيك، بيوتروريسم و تهديدهاى نوين فعّاليت مى كند. وى كه مسئول پدافند غيرعامل دانشگاه بقيةالله (عج) است، در گفت وگويى صميمى و دلسوزانه درباره تهديدهايى صحبت كرد كه دشمنان عليه تشيع و حتّى بشريت به كار مى گيرند. اميد كه اين گفت وگو سرآغاز فعّاليت هاى بعدى باشد و مقبول طبع شريف امام عصر (عج) قرار گيرد.

گرایش كم رنگ و كم نفوذی كه به ویژه پس از سركوب جنبش دهقانی در سال 1525 میلادی، ضعیف تر گردید به نحوی كه از اوایل قرن هیجدهم و با تشكیل تشكل رسمی فراماسونری، در درون فراماسونری جهانی هیچ نقش و سهمی نداشت. از اواسط قرن هیجدهم به بعد باقیمانده های این گرایش كم رمق و روبه زوال شبه ماسونی در هیأت هسته  ها و محفل  ها و انجمن های كوچك و پراكنده و منفرد و كم اثر و خارج از جریان تشكل رسمی و فراگیر ماسونی به حیات خود ادامه داد و امروزه نشان روشنی (هرچند كم رنگ) از حضور و فعالیت آشكار آنها دیده نمی شود.